Heeft u een verkeerde bestelling ontvangen, niet tevreden over de kwaliteit van het product of een defect geconstateerd? Dan kunt u uw bestelling retour zenden. U dient er voor te zorgen dat u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons opneemt over de aanvraag van uw retournering. Dit kunt u per e-mail bij ons aanvragen. Wij nemen dan spoedig contact met u op om met u te kijken wat de beste oplossing is.
Vergeet uw ordernummer er niet bij te vermelden.
Om geretourneerde producten te kunnen wederverkopen is de verpakking van producten belangrijk. Producten dienen daarom onaangebroken, in de originele verpakking en onbeschadigd retour te worden gestuurd. Indien een verpakking toch beschadigd is, kan Mignon Juwelier er voor kiezen het product deels te vergoeden. Schrijft u in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak geen stickers of plakband op de verpakking. Wij vragen u de retour te zenden producten in een omdoos te verpakken om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden toegestuurd. Wij verzoeken u op de retourzending duidelijk het retournummer te vermelden. Let op: Pakketten die niet voldoende gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd.
De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.
Uitgesloten van retournering zijn:
– aangebroken of beschadigde producten;
– producten die in opdracht van de koper zijn vervaardigd of speciaal voor de koper zijn besteld; (Denk aan op maat gemaakte sieraden/graveringen)
– producten anders gekocht dan via Mignon Juwelier
Mignon Juwelier behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het aankoopbedrag te vergoeden. Dit kan zich voordoen wanneer de verpakking geopend is of indien het product is gebruikt of beschadigd.
Retourzending, wie betaalt de verzendkosten?
Wettelijk zijn wij enkel verplicht de kosten van retourneren te vergoeden indien u een product ontvangen heeft dat u niet besteld heeft. Daarnaast vergoeden wij de kosten van retourneren als het geleverde artikel bij ontvangst defect blijkt te zijn. In het geval dat u een product bij ons heeft besteld op basis van foutieve informatie op de site, worden de kosten van retourneren door ons vergoed. In alle andere gevallen zijn de kosten van retourneren voor uw rekening.
Kan ik mijn bestelling ook omruilen?
Om uw bestelling om te ruilen, neemt u eerst contact op met onze klantenservice. In overleg zetten wij alles in gang om uw retour procedure zo makkelijk mogelijk te maken.